15. huhtikuuta 2005

masennus

masennus tulee fyysisestä huonosta olosta
väsymyksestä

mä yritän nukkua
näen painajaisia
ja herään entistä väsyneempänä
elämän lannistamiseen valmiina

ja koska oon väsynyt
saan masennusta
en hoida asioita
en siivoa
en ole mikään hyvä
en missään

tahtoisin lähteä pitkälle
karkuun
mutta kun en jaksa edes sitä
en voi muuta kuin piilotella peiton alla
ja toivoa

ei vaan toivoa ei ole tällä hetkellä

aivot lyö tyhjää kaikkien masentavien ajatusten ympärillä
vatsassa on nälkä vaikka juuri söin
selkään koskee
silmät seisoo

mä en tiedä missä oon

mä juon porejuomaa, montaa vitamiinia
jos tämä toimii niin rupean niiden puolestapuhujaksi
käveleväksi mainokseksi

mä oon kyllä aina uskonut vitamiinien voimaan
oonko mä luopunut jo niistäkin?
oonko mä luopunut kaikesta?

tänään oon.
eilen oli parempi päivä, jaksoin uskoa itseeni.
katsotaan mitä tämä päivä vielä saa aikaan
ja huominen
tuoko se aivot takaisin

Ei kommentteja: